Na kole

Na věhlasné poutní místo

kolem krásných rybníků

Přidat do oblíbených

Chomutov – Březenec – Květnov – Mezihoří – Kalek – Načetín – novodomské rybníky – Bezručovo údolí – Chomutov

Tento 40kilometrový výlet s převýšením 450 m nás zavede do dvou příhraničních obcí. V obou jsou malé hraniční přechody, kterými máme možnost překročení státní hranice k výletům v zemi našich sousedů. Větší obec Kalek nenabízí žádné atraktivní zajímavosti, je však navštěvována turisty pro svůj klid a krásné okolí. Lesy kolem obce jsou vyhledávaným cílem houbařů. V obci stojí za pozornost opravený kostel sv. Václava, který tvoří dominantu obce a je již z dálky vidět. Kousek pod kostelem se nachází statek U Drexlerů s restaurací otevřenou jen o víkendech, kde je možno zakoupit i výrobky z kozího a ovčího mléka. Další dvě malé hospůdky poskytují též možnost občerstvení.

Načetín se svou částí Jindřichova ves působí podstatně útulněji než Kalek. Žije zde méně místních obyvatel a většina nově zrekonstruovaných stavení slouží jako rekreační objekty. Nejvyhledávanějším místem je restaurace INKA. Její okolí i interiér svědčí o vkusu a píli majitelů. U usedlosti Nový dům se pokocháme pohledy na Nový a Starý rybník, což jsou překrásná místa vytvářející typický kolorit krajiny Krušných hor nad Chomutovem.

Tento výlet zahájíme na cyklotrasu č. 3077. Po této dobře značené trase projedeme klidnou částí Chomutova, kdy mineme areál Podkrušnohorského zooparku včetně stylové restaurace U Pratura, až po mírně frekventované státní silnici opustíme město. Přijedeme do Březence, kde na křižovatce odbočíme vlevo stále po trase č. 3077. Zde začíná několikakilometrové stoupání, které však již mírně pokročilým cyklistům nebude činit větší potíže. Projedeme menší obcí Šerchov a následně před Blatnem, které je již v dohledu, odbočíme z trasy č. 3077 vpravo na silnici vedoucí do Květnova, což je cyklotrasa č. 3079. V této malebné obci můžeme navštívit věhlasné poutní místo – kostel Panny Marie. Pokračujeme dále, na křižovatce opustíme trasu č. 3079 odbočením vlevo směr Mezihoří. Málokoho napadne, že potůček, podél kterého jedeme, je horní tok řeky Bíliny.

Po pravé straně mineme sjezdovky místního lyžařského areálu a opět se napojíme na cyklotrasu č. 3077. V Mezihoří je hned u silnice stejnojmenný penzion s výbornou restaurací včetně venkovní terasy. Nahoru po trase č. 3077 postupujeme do stále mírnějších kopců. Projedeme kolem Černého rybníku, kde je možno se za teplého počasí vykoupat. Časem nabydeme dojmu, že klesáme a skutečně se náhle před námi objeví Kalek.

Na křižovatce odbočíme vlevo na cyklotrasu č. 23. Podél hranice přijedeme do Načetína, zdoláme krátké stoupání a pokračujeme stále po státní silnici. Napravo po mírném sjezdu spatříme Červený rybník. Zanedlouho odbočíme ze silnice, opustíme trasu č. 23 a přejedeme na cyklotrasu č. 3078 a zároveň na modrou turistickou značku. Zde se rozloučíme se silnicemi s asfaltovým povrchem a budeme pokračovat po šotolinových cestách. Na rozcestí mezi Jelením vrchem po straně levé a Novodomským rašeliništěm po pravici neodbočíme vlevo na trasu č. 3078, nýbrž se držíme rovným směrem po modré. V místech, kde narazíme na červenou turistickou značku společně s cyklotrasou č. 3081, si vpravo prohlédneme malebný Nový rybník. Dále pokračujeme po trase č. 3081 (od rybníku je třeba se vrátit na modrou) kolem usedlosti Nový dům přes nově zrekonstruovanou hráz Starého rybníku až na rozcestí. Zde se opět doprava napojíme na trasu č. 3078.

Dolů z kopce nás tato trasa povede přes přírodní památku Buky nad Kameničkou podél potoka Kamenička až ke stejnojmenné přehradě. Zde opět najedeme na kvalitní asfaltový povrch. Po prudkém sjezdu od hráze (dole pozor závora) se dostaneme k již zaniklému hotelu III. mlýn a sjíždíme dále příjemnou cestou malebným Bezručovým údolím stále po trase č. 3078 až do Chomutova.