Na kole

k atraktivnímu horskému areálu

údolím Kundratického potoka

Přidat do oblíbených

Chomutov – Jirkov – Vysoká Pec – Lesná – Rudolice – Kalek – Blatno – Bečov – Bezručovo údolí – Chomutov

Touto trasou se vydáme k atraktivnímu horskému areálu Lesná. Nachází se mimo hlavní trasy, a přesto patří k jednomu z nejvyhledávanějších míst v regionu. Pěší, cyklisté, motocyklisté, automobilisté, staří, mladí, místní, přespolní, cizinci, skupiny i jednotlivci – prostě se zde scházejí všichni milovníci krásného prostředí. Místní hotelová restaurace v dobovém stylu nabízí široký výběr jídel a nápojů včetně zvěřinových specialit. Cyklisté hojně využívají zdejší terasu. U hotelu máme k dispozici víceúčelové hřiště pro tenis, volejbal, nohejbal apod. V blízkém muzeu můžeme shlédnout staré zemědělské a lesnické stroje a nářadí. Okolí hotelu poskytne mnoho příležitostí pokochat se zdejšími krásami. Trasa má cca 50 km a dostaneme se do nadmořské výšky přes 900 m.

Vyrazíme po cyklotrase č. 3034, která postupně přejde na č. 3078. U panelového komplexu odbočíme na trasu č. 3077 a poklidnou částí Chomutova se dostaneme k Podkrušnohorskému zooparku. Jedeme podél jeho areálu, až u jeho obslužné brány po levici odbočíme vpravo z trasy č. 3077. Místní kvalitní asfaltová cesta nás dovede kolem depa trolejbusů Dopravního podniku a marketu Baumax až k tunýlku pod rušnou silnicí I/13 na panelové sídliště Písečná. Za tunelem odbočíme vpravo a ulicí Jirkovská dorazíme k točně trolejbusů. Zde zabočíme vlevo na hlavní silnici a po 300 m na kruhovém objezdu za marketem Penny se vydáme vpravo po silnici k obci Březenec.

Za křižovatkou sjedeme dolů na rozcestí, nepokračujeme rovně do Březence, nýbrž vpravo do ulice Žižkova v Jirkově. Podjedeme betonový most a za ním vlevo najedeme na těleso Podkrušnohorského přivaděče užitkové vody. Podél přivaděče projedeme celým Jirkovem bez dopravního provozu. Na konci Jirkova přejedeme z tělesa na silnici doleva a kaštanovou alejí přijedeme do obce Červený Hrádek. Tady můžeme navštívit místní zámeček s přilehlým parkem. Pokračujeme přes Drmaly, kde se lze zastavit na rodinné farmě nabízející úžasné produkty z kozího a kravského mléka, do Vysoké Pece. Zde zabočíme doleva a cestou kolem místního koupaliště opustíme obec. Po krátkém (cca 50 m), ale prudkém, stoupání na rozcestí odbočíme vlevo. Mezi loukami dorazíme ke krásné hájence, kde zabočíme vpravo přes závoru na asfaltovou lesní cestu. Za prudkou levotočivou zatáčkou přijedeme na křižovatku. Nalevo stojí podivná stavba připomínající garáž.

Před ní odbočíme vlevo a údolím Kundratického potoka stoupáme stále vzhůru. Přestože se nejedná o žádné závratné stoupání, ale cca 7 km a převýšení 500 m není určeno svátečním cyklistům. Dorazíme na rozcestí, kterým prochází modrá turistická značka, a podle dřevěného ukazatele se vydáme vlevo po cestě s kvalitním asfaltovým povrchem. Tady máme vlastně už vyhráno, neboť nás čeká pouze krátké a mírné stoupání. Zanedlouho se připojí i červená turistická značka.

Pokračujeme po modré s červenou, až na dalším rozcestí s výrazným sloupkem turistických ukazatelů se vydáme vlevo, přejedeme opravdu mírný vrcholek a sjedeme k hotelu Lesná. Po odpočinku se vrátíme k ukazateli a doleva po modré turistické značce sjedeme ke křižovatce na státní silnici. Po pravici spatříme tzv. Čertovy kameny (Eduardova skála) na Leseňské pláni, odkud je krásný výhled do okolí. Rovně za křižovatkou se dostaneme na cyklotrasu č. 23. Projedeme Rudolice v Horách, přes závoru vjedeme do lesa. Prudkým klesáním a následným výstupem překonáme údolí Telčského potoka, až přijedeme k Volárenskému rybníku. Toto krásné místo nás určitě nadchne, proto si zde dopřejeme krátký odpočinek. Po svištivém sjezdu (pozor závora) se nám naskytne  působivý výhled na Kalek i sousední Rübenau v Německu. Po příjezdu do obce zatočíme vpravo na místní silnici a na následném rozcestí opustíme trasu č. 23 a budeme pokračovat doleva po trase č. 3077. Stále po této trase projedeme postupně Mezihoří, Radenov a Blatno. V Blatně na křižovatce sjedeme z trasy č. 3077 a vpravo najedeme na trasu č. 3079. Za malou obcí Bečov se po skutečně prudkém sjezdu vřítíme do Bezručova údolí, kde narazíme na cyklotrasu č. 3078, po které tímto hezkým údolím dojedeme do Chomutova, což můžeme považovat za pomyslnou tečku našeho krásného výletu.