Na kole

na Jelení horu

za nádhernými výhledy

Náročný cyklovýlet, který vás odmění nádhernými výhledy do kraje a na Přísečnickou přehradu.

Přidat do oblíbených

Chomutov – Bezručovo údolí – Hora Sv. Šebestiána – Jelení hora – Nová Ves – Křimovská přehrada – Chomutov

Výlet na Jelení horu patří mezi nejpůsobivější v plejádě našich doporučených tras, po němž budeme zajisté lačni dalších návštěv míst s výhledem do širokého okolí. Vrchol se tyčí bezmála k tisícovce metrů (993 m. n. m.), je vesměs plochý, skoro bez vysoké vegetace a proto nabízí výhled do všech světových stran. Severním a východním směrem vidíme rozsáhlé plochy nové generace lesního porostu, na jihu nás zaujme vrchol Mědník u obce Měděnec. Skutečně fascinující je pohled západním směrem, kde máme jako na dlani celou plochu Přísečnické přehrady i s její hrází, pod níž zřetelně vidíme obec Kryštofovy Hamry. Za přehradou se tyčí další zajímavý vrchol – Velký Špičák u obce Kovářská. Toto může být tip na další výlet. Trasa měří cca 55 km s převýšením 650 m.

Z Chomutova vyrazíme po cyklotrase č. 3034 a vzápětí 3078 směrem do Bezručova údolí. V místech, kde se společně stékají toky Kameničky, Křímovského potoka a Chomutovky, stála ještě v nedávné době budova hotelu s výletní restaurací s názvem III. mlýn. Dnes už se takto nazývá pouze toto místo. Právě tady odbočíme vlevo z trasy č. 3078 a stoupáme vzhůru po asfaltové silnici s vyloučením provozu podél Chomutovky po cyklotrase č. 3079. Mineme kaskády vodního přítoku kyselé vody z tzv. Dietrovy štoly a projedeme kolem osamoceného stavení zvaného Pašerák. Určitě nám přijde vhod studená pramenitá voda ze studánky kousek nad Pašerákem. Pokračujeme dále až do Hory Sv.Šebestiána.

V obci končí resp. začínají cyklotrasy č. 3079 a 3081. My přejedeme hlavní silnici I/7 u vietnamského tržiště, prosmýkneme se kolem hotelu Sebastian a opustíme obec. Pokračujeme po polní cestě, projedeme mělkým brodem začínajícího toku Chomutovky, podjedeme pod vedením vysokého napětí a vjíždíme na lesní cestu. Projedeme dvě rozcestí, na kterých vždy odbočíme vlevo. V místě, které se nazývá Skelný vrch, ačkoli žádným vrchem není, mineme velký krmelec. Po chvilce narazíme na asfaltovou cestu, po které prochází cyklotrasa č. 23 vedená těsně vedle hranice s Německem. Vydáme se vlevo. Rovinatými úseky s minimem mírných stoupání čí klesání cesta příjemně pokračuje, lesní porost se střídá s travnatými pláněmi s množstvím bažin a mokřadů. Přijedeme na místo, kde je na asfaltovém povrchu bílou barvou nakreslena velká šipka vlevo s nápisem Jelení hora. Zabočíme ve směru šipky na šotolinovou  lesní cestu, čímž opustíme trasu č. 23, projedeme hlubokým průsekem mezi vzrostlými smrky a vzápětí se dostáváme na rozcestí. Před námi se majestátně tyčí plochý vrchol našeho cíle. Tam však vede pouze jediná cesta, a to z druhé, jižní strany. Na rozcestí tudíž zahneme doleva. Cesta mírně stoupá a  postupně se stáčí doprava. Přejedeme horizont a začneme klesat. Na první odbočce se vydáme doprava na hlinitopísečnou cestu. Zdoláme krátké prudké stoupání a v místech, kde cesta začne mít spíše horizontální charakter, objevíme po pravé straně travnatou cestičku. Po ní již bezpečně vystoupáme na vrchol (na pár metrech po kamenitém úseku z kola sesedneme).

Po návštěvě vrcholu se vracíme opět po travnaté cestičce, sjedeme cestou na výchozí odbočku, zde se dáme doprava a sjedeme k dalšímu rozcestí. Odbočíme vpravo a cestou na úpatí masívu dorazíme k pěknému odpočívadlu u tzv. Karlovy studánky. Toto tiché místo nabízí příjemné posezení a navíc tu můžeme doplnit zásoby výborné pitné vody ze zdejšího pramene. Pokud chceme navštívit hráz přehrady, vydáme se od odpočívadla napravo. Po chvilce narazíme na asfaltovou cestu s cyklotrasou č. 23 a po ní se dostaneme na nedalekou hráz. My se dáme od odpočívadla nalevo, na nedaleké odbočce zahneme zase doleva do mírného kopce. Klikatá asfaltová cesta vede smíšeným lesem a místy se nám naskytnou pohledy na jižní úbočí Jelení hory i plochu Přísečnické přehrady.  Dojedeme k rozcestí a zjistíme, že tady prochází turistická trasa značená červenou značkou. Vydáme se tedy po ní doleva a přímou, mírně zvlněnou cestou dorazíme do Nové Vsi. Pár set metrů před obcí jedeme těsně vedle železniční tratě. V obci odbočíme doleva, vzápětí doprava, přejedeme bývalou silnici I/7 a zároveň opustíme červenou a tunelem pod novou rychlostní komunikací vyjedeme z obce. Asfaltovou cestou se dostaneme do míst bývalé malé obce Stráž, kde ale nenalezneme žádné její pozůstatky a poté se polní cestou horší kvality dostaneme do horní části údolí Křimovského potoka. U trafostanice zahneme doleva a sjedeme dolů až ke Křimovské přehradě, která je hlavní zásobárnou pitné vody pro velkou část Chomutova. Od hráze sjedeme na nám již známé místo III. mlýn a odtud po cyklotrase č. 3078 se Bezručovým údolím přesuneme do Chomutova.