Na kole

do Blatna a zase zpátky

Bezručovým údolím

Pohodový cyklovýlet nejbližším okolím Chomutova.

Přidat do oblíbených

Chomutov – Bezručovo údolí – přehrada Kamenička – Novoblatenská cesta – Blatno – Březenec – Chomutov

Výlet do obce Blatno patří k méně náročným. Ujeté kilometry (do 30) ani celkově nastoupané metry (kolem 400) rozhodně nebudí hrůzu. Obec Blatno je malá obec nad Chomutovem, kam se rádi sjíždějí cyklisté. V obci se nacházejí dvě restaurace, z nichž první U Divouse má atmosféru pravé vesnické hospody a druhá, která nabízí příjemné venkovní posezení s v výhledem na místní kostel, U Štěpána. V ní je navíc provozován i útulný penzion. Za obcí ve směru na Chomutov můžete navštívit Ranč u Matěje s možností projížďky na koních, na čtyřkolkách, popř. si zahrát tenis.

Cyklotrasa č. 3034 resp. 3078 vás vyvede z města do půvabného Bezručova údolí. Podél říčky Chomutovky dojedete k výletní restauraci I. mlýn.

Pokračujete dále a na křižovatce místních cest v prostoru zrušeného hotelu III. mlýn odbočíte vpravo (spíše pokračujete rovným směrem) stále po trase č. 3078. Po krátkém, ale prudkém stoupání, se dostanete ke hrázi údolní nádrže s pitnou vodou Kameničky. Vstup na hráz je zakázán, přesto i ze břehu je vidět vše podstatné, především krásná historická koruna hráze. Po břehu dojedete k pomyslnému konci přehrady, kam vtéká stejnojmenná říčka. V těchto místech končí kvalitní asfaltový povrch, po kterém jste dorazili až z Chomutova.

Budete pokračovat po šotolinové cestě, o to však krásnějšími scenériemi podél toku Kameničky. Projedete přírodní památkou Buky nad Kameničkou, až dorazíte k rozcestí.

Zde stojí za povšimnutí tzv. Dietrova štola, technická památka vybudovaná pro odvod kyselé vody z rašelinišť mimo přehradu.

Na rozcestí odbočíte vpravo a na dalším rozcestí, přestože trasa č. 3078 vede vlevo, se dáte doprava. Tato cesta není značena žádnou cyklo ani turistickou značkou, na některých mapách je označena jako Novoblatenská cesta. V těchto místech dosáhnete nejvyšší nadmořské výšky a bude vás čekat prakticky už jen odpočinková jízda z kopce. Po této Novoblatenské cestě dojedete do Blatna. Ještě nad Blatnem si vychutnáte krásné výhledy na krajinu pod Krušnými horami. V obci se napojíte na značenou cyklotrasu č. 3077. Po ní po státní silnici přes Šerchov a Březenec vjedete do Chomutova. Tam trasa č. 3077 i váš výlet končí.