

Železniční depozitář Národního technického muzea
Jsi malý kluk nebo chlap, ve kterém pořád dřímá duše malého kluka? Připadá ti století páry kouzelné díky všem těm strojům, kterým v útrobách žhne uhlí a z komínů jim proudí kouř, saze a spršky jisker? Víš, co je Bardotka nebo Hurvínek? Tak to Železniční depozitář Národního technického muzea je pro tebe to pravé ořechové a určitě si jej v Chomutově nesmíš nechat ujít. Dostat se k němu je trochu oříšek, ale stačí sledovat značení, které vede za obchodním domem Globus k dvěma železničním rondelům, kde se ukrývá téměř stovka těch krásných železných strojů, jejichž kola spojená táhly jsou velká jako dospělý člověk.
K prohlédnutí je zde téměř stovka kolejových vozidel několika rozchodů a nejrůznějších typů – od parní lokomotivy vyrobené v roce 1870 až po vozidla nových trakcí o celé století novějších. K vidění jsou lokomotivy bývalých ČSD, salonní, osobní i motorové vozy, elektrické a motorové lokomotivy, historické drezíny, ale i vozidla teprve nedávno vyřazená z provozu Českých drah.
Největším lákadlem jsou parní lokomotivy, například rychlíkový „Albatros“ 498.106 s rekordní rychlostí 162 km/h, první poválečná lokomotiva 534.0301 nebo tramvajová parní lokomotiva „Gartenau“ vyrobená v Linci roku 1887. Obdiv budí i salonní vůz Ústecko-teplické dráhy z roku 1900, jenž pochází ze smíchovské továrny F. Ringhoffera, nebo salonní vůz vyrobený Kopřivnickou vozovnou v roce 1906 pro barona Adolpha Rotschilda.

